FANDOM

“House of Passages”
Sezon 1, Odcinek 19
Odcinek 19
Informacje
Polska premiera

6 lipca 2011

Premiera w USA

14 stycznia 2011

Dom Przejść

Scenarzysta

Diane Whitley

Reżyser

Tom Poole

Położenie odcinka
Poprzedni

House of Flames

Następny

House of Kidnap

House of Passages to dziewiętnasty odcinek pierwszego sezonu serialu Tajemnice Domu Anubisa.

Obsada

Streszczenie

Podczas śniadania, wszyscy poza Patricią są już przy stole. W pewnym momencie nastolatka wchodzi szybkim krokiem do jadalni, chwyta szklankę z wodą i wylewa ją na Amber. Oskarża ją o wydanie sekretu (chodzi o medalion Niny). Millington broni się, mówiąc iż to niepisana zasada, jednak Patricia zaczyna jej wypominać, że znają się od kiedy skończyły 11 lat, a teraz zostaje porzucona, bo Amber wybrała nową. Zdenerwowana nastolatka wychodzi z domu.

Patricia idzie do tzw. rowerowni na spotkanie z Rufusem. Detektyw niemal od razu pyta o Oko Horusa. W odpowiedzi, uczennica opowiada o nieudanej próbie kradzieży. Mówi też o Ninie, która jest posiadaczką medalionu. Spotkanie nie może trwać dłużej, ponieważ nadchodzą inni uczniowie. Rufus mówi Patricii, że wyśle jej informacje odnośnie następnej wizyty i prosi, żeby następnym razem przyprowadziła Amerykankę, po czym odchodzi.

Panna Williamson wraca do szkoły, spóźniając się na lekcje francuskiego. Pani Andrews każe jej wracać na swoje miejsce. Nastolatka prawie bez słowa rozpakowuje się, jednak na jej nieszczęście właśnie teraz dostała sms'a. Nauczycielka rozdawając ćwiczenia zauważa to i konfiskuje sprzęt. Jest załamana, gdyż uczniowie ostatnio często korzystają na lekcjach z gadżetów. Gdy nastolatkowie są zajęci nauką, Daphne czyta sms do Patricii. Niejaki "R." napisał, żeby spotkali się na polanie, przy drodze. Kobieta jest przerażona, ponieważ nazwa osoby, która wysłała wiadomość kojarzy jej się z pewnym imieniem... Później, Victor idzie do szkoły na rozmowę z nauczycielami. Pani Andrews pokazuje sms'a od "R.". Właściciel Domu Anubisa oznajmia, że zdrajca powrócił...

Podczas obiadu trwa głucha cisza. Wszystko z powodu zachowania Patricii. Chcą ją tak "ukarać". W końcu dziewczyna przeprasza Amber za zemstę i Ninę za chęć kradzieży medalionu. Obiecuje, że kiedyś na osobności powie jej, czemu chciała to zrobić.

Gdy Victor wychodzi z domu, "Sibuna" postanawia przeszukać kominek w salonie. Nina i Fabian szukają czegoś związanego z kethem, jednak nic nie znajdują. Chłopak przez przypadek uderzył Amerykankę w głowę. Dziewczyna wybacza mu i w tym momencie tak na siebie patrzą. Amber oczywiście sprowadza ich na ziemię. Nina stwierdza, że trzeba zajrzeć do Sary. Później, "Sibuna" wybiera się do domu opieki. Gdy są przed drzwiami do pokoju Sarah, zauważają, że ktoś tam jest... tą osobą jest Rufus Zeno (oni go jeszcze nie znają). Mężczyzna rozmawia na spokojnie ze staruszką. Pyta ją, czy go pamięta. Sarah odpowiada twierdząco, jednak po chwili zaczyna się denerwować, ponieważ wszystko już jej się myli. Zeno uspokaja ją.

"Sibuna" wraca do domu. W kuchni rozmawiają o rozmowie między tajemniczym mężczyzną, a panną Frobisher-Smith. Nina zauważa stary piecyk. Przypomina jej się, jak Trudy mówiła jakiś czas temu, że on od lat nie działa. Amerykanka stwierdza, że tam może być jakieś przejście. Dziewczyna wyciąga medalion i przybliża do urządzenia. Drzwiczki otwierają się, a oczom przyjaciół ukazują się schody prowadzące na dół. Nie mogą jednak zajrzeć do środka, ponieważ Trudy wraca do kuchni.

W nocy, "Sibuna" idzie tajemnym przejściem. Na dole zauważają, że są... w piwnicy domu. O dziwo, nie wygląda ona jak zwykła piwnica. Znajduje się w niej jakieś dziwne laboratorium z różnymi fiolkami i eliksirami. Przyjaciele przeszukują miejsce. Fabian zauważa na ścianie namalowane płomienie, a pod nimi jakąś obręcz. Chłopak wyrywa ją. Nina zauważa na niej cyfry. Stwierdza, że to może być fragment układanki. "Sibuna" słyszy kroki. Ktoś wchodzi do piwnicy. Przyjaciele natychmiast ukrywają się w szafie. Do tajemniczego laboratorium podszedł Victor. Mężczyzna podnosi jeden eliksir i wypija go. Przed tą czynnością wzniósł toast za życie...

Galeria

Żeby zobaczyć galerię odcinka House of Passages, kliknij tutaj.