FANDOM

Joy Mercer
SEZON 3-JOY
Informacje
Płeć

Kobieta

Wiek

17 lat

Kolor włosów

Brązowy

Kolor oczu

Brązowy

Urodziny

7 lipca 1995, 19:00

Zawód

Uczennica

Rodzina

Frederick Mercer (ojciec)
Ethel Mercer (matka)

Przyjaciele

Patricia Williamson
Fabian Rutter
Eddie Miller
Nina Martin
Amber Millington
Mick Campbell
Jerome Clarke
Mara Jaffray
KT Rush
Willow Jenks

Uczucia

Fabian Rutter (zniszczony związek) Jerome Clarke (chłopak)

Wrogowie

Rufus Zeno
Tajemnicze Zgromadzenie

Zainteresowania

Zmierzch
Robert Pattinson

Szkoła

Nieznana szkoła z internatem

Produkcja
Pierwszy odcinek

House of Secrets

Aktor

Klariza Clayton

W pierwszym sezonie pojawia się dość epizodycznie na początku pierwszego sezonu, w kilku odcinkach w środku fabuły, jak i w finale. Znacznie częściej widzimy ją w drugim sezonie, kiedy to należy do grona głównych bohaterów. Jest najlepszą przyjaciółką Patricii Williamson i Fabiana Ruttera. Na początku można ją zaliczać do grona czarnych charakterów, gdyż jest przeciwko Ninie i jej związkowi z Fabianem, w którym wówczas się podkochiwała. Pod koniec sezonu ta "obsesja" jej przechodzi i akceptuje Fabinę.

Historia

W pierwszym sezonie Tajemnicze Zgromadzenie bierze Joy za wybraną - potomkinię Amneris, która urodzona siódmego dnia siódmego miesiąca o godzinie siódmej potrafi złożyć na nowo Kielich Ankh. Była najlepszą przyjaciółką Patricii Williamson, z którą dzieliła się wszystkimi sekretami. Po Joy można wywnioskować, że jest fanką aktora, Roberta Pattinsona, sagi "Zmierzch", jak i komedii romantycznych. Opiekunka w Domu Anubisa, Trudy nazywa ją "chodzącą operą mydlaną". Urodziła się w Londynie 7 lipca 1995 roku o godzinie 7:00 wieczorem. W swojej szkole jest dość popularną dziewczyną, łatwo dogadującą się z innymi. Jej życie było normalne do września 2010 roku, kiedy to do Domu Anubisa przybyła Nina, a Joy porwano ze względu na jej pochodzenie z egipskiego rodu. Na czas uprowadzenia mieszkała z ojcem - wmieszanym w tą aferę - w swoim rodzinnym mieście. Musiała być posłuszna swoim porywaczom. Udawała przed znajomymi, że ma problemy finansowe i pan Mercer wypisał ją ze szkoły. To wyznała w e-mailu do całej grupy z Domu Anubisa. Później przez video-chat, wraz z ojcem opowiedziała historię o tym, że jej rodzina ma problemy z Rufusem, aż przez ten sam środek wyznała Patricii prawdę. Oczywiście nie było przy tym Victora - buntowniczka sama musiała zakraść się do jego gabinetu. Joy udało się raz uciec - w dzień przedstawienia. Pomógł jej w tym Rufus Zeno (jeszcze udając dobrego). Nastolatka podesłała przyjaciółce wiadomość z miejscem, gdzie mają się spotkać, a następnie schowała się na widowni wśród tłumu. Niestety nauczyciele i Victor zauważyli ją i złapali. W finale także jakimś cudem uciekła. Za swoją kryjówkę uznała las przy polanie, mając przy sobie elementy Ankh. To była część planu Sibuny, który nie powiódł się. Ostatecznie na jaw wyszło, że to nie ona jest wybraną.

W drugim sezonie na stałe wróciła do Domu Anubisa. Nie była już taka, jak mogło się wydawać. Próbowała odbić Ninie Fabiana, jednak bez skutecznie. Po wylewaniu łez i pomocy Sibunie przy grze w Senet zaakceptowała ten związek. Warto wspomnieć, że poświęciła życie w walce z opętaną Niną. Dzięki Łzom Złota odzyskała życie.

Relacje

Fabian Rutter

Faboy

Fabian i Joy całują się

Chyba tajemnicą nie jest, że Joy skrycie podkochiwała się w Fabianie. Byli ze sobą bardzo blisko, być może chodzili ze sobą. Ten związek mógłby utrzymać się, gdyby nie porwanie dziewczyny. Fabian początkowo - jak większość - znał tylko udawaną wersję - Joy wróciła do Londynu, bo jej ojciec ma problemy finansowe. W końcu, wraz z Sibuną poznał prawdę, że panna Mercer pod przymusem pomaga Tajemniczemu Zgromadzeniu. Ucieszyła się w finale na jego widok, w usuniętej scenie bacznie obserwowała chłopaka z wyraźnym uśmiechem.

W drugim sezonie zauroczenie pozostało. Próbowała odbić Ninie Fabian'a, jednak to nie zadziałało. Na balu maskowym ukradła maskę Amerykanki i pocałowała na jej oczach młodego Rutter'a. Ten oczywiście chciał Ninę przeprosić. Później chłopak prosił Joy o usunięcie artykułu mogącego zaszkodzić zagadce. Ta się zgodziła, ale pod jednym warunkiem - Fabian musi ją pocałować. On prawie to zrobił, ale nie mógł. Wciąż kochał Ninę. Panna Mercer mimo to usunęła artykuł. Wylała wiele łez przez utratę kogoś, kogo kochała. No ale cóż zrobić? W końcu zrozumiała, że bardziej krzywdzi Fabinę i pogodziła się z Niną, a z Fabianem są bliskimi przyjaciółmi.

Patricia Williamson

Od swoich początków w Domu Anubisa przyjaźnią się. Dzielą nawet wspólnie pokój i wyjawiają nawzajem swoje sekrety. Przyjaciółki na zawsze, można by rzec. Patricia martwiła się o Joy, gdy ta zaginęła. Próbowała za wszelką cenę odkryć, co się z nią stało. I nie myliła się w kwestii porwania przez Victor'a i nauczycieli. Gdy Joy wróciła o Domu Anubisa, dalej spędzała sporo czasu z Patricią. Relacje przyjaciółek pogorszyły, głównie ze względu na chęć Joy w kwestii zniszczenia Fabiny. Pod koniec sezonu miały mały spór, później na nowo się pogodziły i do tej pory są najlepszymi przyjaciółkami. W 3 sezonie nadal najlepsze przyjaciółki, Joy dziwi się dlaczego zerwała z Eddim. Razem z Marą i Joy założyły klub Sióstr Anubisa.

Nina Martin

Nina2

Nina przedrzeźniająca Joy

Początkowo Joy i Nina nie wiele o sobie wiedziały. Później obie rywalizowały o Fabiana. Nina była o chłopaka bardzo zazdrosna, zrozpaczona gdy widziała pocałunek pary zwanej Jabianą i szczęśliwa, gdy ten oznajmił, że nadal kocha Amerykankę. Joy nienawidziła Niny. Uważała, że zajmuje jej miejsce i odbiera przyjaciół. W końcu pogodziły się, kiedy to panna Mercer zrozumiała, że Nina i Fabian są ze sobą szczęśliwi. Dziewczyny pogodziły się i zostały przyjaciółkami.

Mick Campbell

Mick i Joy mają dość dobre relacje, rzadko jednak rozmawiają. Niektórzy obstawiają, że będą ze sobą chodzić. Jednak jest to mało prawdopodobne. Joy była trochę smutna, kiedy to żegnała się w wyjeżdżającym chłopakiem.

Mara Jaffray

JoyMara

Joy i Mara wręczają pani Andrews pożegnalne kwiaty

Mają dosyć dobre relacje, od drugiego sezonu dzielą razem z Patricią pokój. Przyjaźnią się, aczkolwiek Joy chyba denerwuje czasami zachowanie uczącej się Mary, która czyta nocami na głos...

W sezonie mają bardzo dobre relacje. Joy, Mara i Patrcia założyły klub Sióstr Anubisa.

Amber Millington

Joy i Amber niezbyt często ze sobą rozmawiają. Ich relacje mogły pogorszyć się podczas prób zniszczenia Fabiny. Te dwie nie wpływały aż tak dużo w serialu, ale kiedy doszło do rozmowy wideo, obie ciepło się witają. Jednak biorąc pod uwagę, że Amber jest najlepszą przyjaciółką Niny, często bierze jej stronę ponad Joy. Była przerażona, gdy Joy wzięła maskę Niny i pozowała w niej. Gdy Fabian zadecydował, że Joy także powinna być w Sibunie, odezwała się mówiąc, że nie powinna. Amber również się denerwuje, gdy Joy pisze artykuł o Ninie jako Jack Jackal. Teraz wydaje się, że Amber przebaczyła Joy i teraz są znowu przyjaciółmi. Na początku 2 sezonu zanim wszyscy przybyli, Joy i Amber najprawdopodobniej spotkały się.

Eddie Miller

Joy była pokojowo nastawiona do nowo przybyłego Eddie'ego. Mają dobre relacje, dość często ze sobą rozmawiają. No i to Joy przyczyniła się do połączenia swojej przyjaciółki, Patricii z Millerem.

Piper Williamson

Joy i Piper są bardzo dobrymi przyjaciółkami, znają się tak długo, jak Joy z Patricią. W końcu są one siostrami bliźniaczkami.

KT Rush

Współlokatorki w 3 sezonie. Joy od razu zaprzyjaźnia się z nową uczennicą. Należy do Sióstr Anubisa.

Jerome Clarke

640px-Jeroyisfrigginawesome

Uchodzą za zwykłych kumpli. Generalnie nie ma między nimi rozmów, do czasu 3 sezonu. Joy obiecała pomóc Marze, by ta odegrała się na Jeromie za zdradę. Joy pod przymusem się zgodziła. Chodziło tu o to, aby Jerome zakochał się w niej, a ona złamała jego serce na milion kawałków. Wszystko idzie według planów póki Joy  poczuje coś do Jeroma. Podczas próby do występu Jerome odgrywał romantyczną scenę do Joy. Wtedy zapomniał się i pocałował ją przed uczniami i dyrektorem Sweetem. Niestety później pokłócili się i zerwali. Mimo to Jerome dalej  czuł coś do Joy i nie mógł tego tak zostawić. Za radą Trudy napisał list, który opowiadał Joy  o Jego uczuciach. Dał  go Joy, ale  ta nie miała zamiaru  tego  przeczytać, mimo to pod koniec  sezonu, otworzyła kopertę i zaczęła czytać. Przeczytała kawałek, po czym pojawia się Jerome  i mówi dalszą treść listu. Ponownie stają  się parą  pod koniec 3 sezonu. 

Galeria

więcej fotek...

Ciekawostki

  • Urodziła się tego samego dnia, co Nina z różnicą 12 godzin.
  • Ona i Nina są zainteresowane Fabianem.
  • Doskonale gra w szachy.
  • Połączyła Peddie (Patricia i Eddie).
  • W holenderskiej wersji chodzi z Mickiem.
  • Jest z Marą redaktorką na stronie szkoły.
  • Pomaga Sibunie.
  • W odcinku House of Reckoning Mara powiedziała, że Joy to straszna bałaganiara.
  • Założyła klub SióstrAnubisa.
  • Wypełnia misje pt; Zrobić tak, aby Jerome się w niej zakochał, a następnie złamać jego serce
  • W pierwszym sezonie tajemnicze zgromadzenie myślało że Joy jest wybraną