FANDOM

Maska Anubisa

Maska Anubisa

Maska Anubisa to kolejny skarb sprowadzony do posiadłości przez Roberta i Louisę Frobisher-Smythe. Pojawia się w sezonie 2.

Historia

Początkowo uznawana była jedynie za egipski mit - legenda głosi, że najwyższy kapłan nosił ją podczas pogrzebów faraonów. Z oczu skarbu leciały wówczas złote łzy. Stworzona przez jednego z bogów - Anubisa - posiadała te oto magiczne zdolności.

MASKA Anubisa

Ochrona

Mask Nina
Osobny artykuł: Maska Anubisa - co do niej prowadzi?

Państwo Frobisher-Smythe - podczas ekspedycji w grobowcu Tutenchamona - prócz Kielicha Ankh - zabrało także, uważaną za mit Maskę Anubisa, wraz z Księgą Izydy. Byli na tyle sprytni, że wymyślili sposób ukrycia skarbu bogów, którego początkowo nikt nie mógłby się domyślić. Louisa zrobiła replikę maski, natomiast Robert stworzył sieć podziemnych korytarzy z pułapkami, na końcu których miał być oryginał. Para... podmieniła je. I tak oto w bibliotece, przy innych skarbach stanęła prawdziwa Maska Anubisa, a replika spoczęła za złotą szybą za polem Seneta.

Znak Anubisa

Senkhara, chcąc ponownie zostać władczynią i boginią, naznaczyła wszystkich członków Sibuny klątwą, by w ten sposób zmusić ich do odnalezienia maski - ona sama nie mogłaby tego ze względu na swój stan i brak innych umiejętności. Za każdym razem straszyła Wybraną kończącym się czasem - momentami musiała "namieszać" w snach, by zmobilizować ją do dalszych poszukiwań. Według Victora, bogiem za pomocą Maski Anubisa może stać się tylko osoba o czystym sercu. Dlatego też to Nina miała ją włożyć - Senkhara mogłaby wówczas przejąć jej ciało i wiecznie żyć. Jeżeli maskę włoży osoba wypełniona złem, zostanie zesłana w wyniku klątwy do Egipskiego Piekła, na resztę swojego życia.
Anubis10

Klejnot Frobisherów

Mask of Anubis
By maska działała jak należy, potrzebny jest specjalny kryształ - trzecie oko. Posiadaczem takowego przedmiotu na samym początku okazał się... Jerome, który uważał to za brakujący element trofeum szkolnego, zdobytego niegdyś przez Johna.

Ciekawostki

  • Bogiem na wskutek działania skarbu może zostać jedynie osoba o czystym sercu - złych czeka kara w wyniku klątwy, wysyłającej do Egipskiego Piekła.
  • Wybrana, mając na sobie maskę, może za jej pomocą odbierać życie innym osobom (np. próbowała podczas finału pozbyć się Fabiana, trafiając przypadkowo w Joy).
  • Potrafi wytworzyć złote łzy, będące jednym ze składników eliksiru życia - one same dają nieśmiertelność osobie, która je wypije.
  • Prawdziwa znajduje się w bibliotece Frobisherów.
  • Prawdziwe położenie skarbu daje wskazówka na końcu podziemnego tunelu.
  • Gdyby Sibuna od samego początku wiedziała o położeniu maski, nie musiałaby przechodzić wszystkich zadań.
  • W końcówce drugiego sezonu, by ożywić Joy, Victor dał jej ostatnie złote łzy - to oznacza, że prawdopodobnie fałszywa Wybrana jest nieśmiertelna.